Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2010-03-16

Vi har dansat idag och det var roligt


Försov mej idag. Glömde sätta på klockan. Var ganska trött när jag körde till jobbet. Hade bandspelaren med eftersom jag hade musik på kasettband som jag skulle använda till att dansa efter. Överlastad när jag skulle gå ur bilen, fick be skolvärden om hjälp att forsla in grejerna. Morgonmöte.
Hade musiklektion med förskoleklassen. Sjöng och spelade gitarr och klappade en ramsa. Vilken glädje det var. Dansade Äppelbo gånglåt, en turpolka och en spansk dans. De vara jätteduktiga och det fanns så mycket glädje. Barnen skulle skriva dagbok. Ritade en bild och skriva en liten text om något roligt de varit med om i helgen eller i skolan. Vår lille "buse", ritade en ring med streckgubbar som var så fin. "Vi har dansat idag och det var roligt" Hade en elevvårdskonferens som inte ledde till mycket. Hade ett långt samtal med två föräldrar som var upprivande. Hade ett långt samtal med mitt X:s före detta som var upplyftande.
Men det var bilden av streckgubbarna i boken och "Vi har dansat idag och det var roligt" som fanns kvar i mitt minne som en lisa och en summering av dagen.

Inga kommentarer: