Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2010-03-24

Om vuxnas svek som är värre än våldtäkt

Jag såg uppdrag granskning på svt1 ikväll. Eftersom det handlade om händelser i skolan på högstadiet, så fastnade jag när jag zappade runt för att kolla vad som var på de olika kanalerna. Det var en skrämmande historia som berättades och som fick det att isa i magen. Att få ta del av inte bara berättelsen om en våldtäkt utan två var skrämmande nog, men att sen höra om vuxnas flathet, grymhet och ovilja att se och ta ställning ger ett budskap till offren och andra som är mer kränkande än själva händelsen. Att höra en präst stå och göra uttalande som får en att rysa. Jag önskar alla fick ta en paus i kvällsaktiviteterna och se detta inslag och verkligen reflektera över det, så det inte kommer hända igen.

http://svtplay.se/v/1939683/valdtagen_14-aring_mobbades_av_hela_byn

Inga kommentarer: