Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2010-03-21

Vårdagjämning lockar fram solen





























Vårdagjämning och regn hela dagen igår. Jag räfsade i mina kvarvarande snödrivor och i morse var de nästan borta. Skönt! Jag som inte hade haft lust innan gick upp och plockade fram påskpyntet och satte fram, det lyste upp. Nu är det bara lite krukor med påskliljor som skall inköpas och sättas fram lite här och var. Snödroppar och vintergäck blommar överallt i trädgården. Jag skall jag gå en lång tur idag med. Jag måste ju testa gränserna för mina kängor. Jag önskar att solen ger mej kraft att ta beslut om mitt liv som är nödvändiga. Jag önskar jag vågade gå min egen väg fast jag inte vet vart den leder. Jag önskar jag kunde tro på att min inneboende kraft och energi räcker till att skapa det liv som får mej att växa istället för att krympa.

Du sökte en blomma
och fann en frukt.
Du sökte en källa
och fann ett hav.
Du sökte en kvinna
och fann en själ --
Du är besviken.

Edith Södergran

1 kommentar:

Agneta Cecilia sa...

June!
Du har MODET att gå din egen väg...och KRAFTEN kommer till dig då du är ärlig mot dig själv och därmed svaren.

Varm Kram i Vårsolen!