Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2009-01-01

Nytt År

Jag har nu firat nyår 4 gånger som singel. Jag vänjer mig nog aldrig. Hur rikt ändå livet blivit, så fattas det något viktigt. En kväll att summera saker som hänt under året, en kväll att vara tacksam över allt bra som hänt, men också en kväll att sakna .Sakna beröring och passion, ett samtal eller ett sms. Jag tillbringade kvällen med vänner som funnits i mitt liv i över 30 år. Jag hade som vanligt köpt raketer. Ingen nyår utan det. Vi åt gott och spelade Kranium, mitt favorotspel. Det var mysigt och trevligt, men lugnt. Ringde som jag gjort i 30 år till kompisarna som var i Danmark. Jag somnade inte förrän kl halv 5 i en gästsäng som luktade borta, utan en famn att vila i.
Nyårsdagen varit solig och vårlik. Jag och min väninna gått en lång tur längs stranden med fikakorg med. Samtalat om det mesta.

Ett nytt år känns fint. Chansen finns på nåt sätt igen för en omstart. Inga nyårslöften i år heller, men förhoppningar och saker att se fram emot. Ett nytt litet barnbarn som skall födas och många fina stunder med de andra två. Förhoppningar om att nån skall komma i min väg som jag kan längta till och älska igen. Förhoppningar om att jag ska acceptera det jag inte kan påverka och att såren fortsätter läkas.

Solen idag kändes löftesrik om den stundande våren och ljuset och grönskan. Leve våren Hurra Hurra Hurra

Inga kommentarer: