Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2008-12-27

solen på väg tillbaka

Jag satt med min kaffekoppp och kollade på nyhetsmorgon. Mitt enkla ledighetsnöje sen jag blev singel att ha en låååååång frukost.Jag anade redan då att det skulle bli en speciell dag. Jag väntade på min kompis som kom från Malmö och vi gav oss av ut i skogen på en 2 timmars prommenad. Solen lyste klar och vinden hade mojnat. Det luktade gran och mossa. Det kändes tydligt att en ny känsla var i luften. Jag känner igen den känslan efter alla dessa år eftersom jag alltid väntar och väntar på den. Vårkänslan! Den går aldrig ta fel på...tänker på Ronja och får alltid sån lust till att ge mig hän som hon i ett vårskrik. Jag hejdar mig alltid. Undrar när jag vågar helt sluta med att försöka smälta in i mängden....när jag blir pensionär kanske ha ha....Jag vet inte vad det är som händer? Kanske vetskapen om att det faktiskt har vänt ...ljustet ÄR på vägtillbaka och av nån anledning som bara meterologerna kan förklara så upplever jag alltid att solen lyser på ett starkare sätt i månadsskiftet december januari....kanske inbillning...men det spelar i så fall ingen roll eftersom det handlar om känslor. Efter en lång prommenad, njöt av naturen och samtalen om frågor som vi har gemensam erfarenhet av. Vi körde till Längorna i Skåne-Tranås och provade kläder. Hade som vanligt svårt att välja...det finns så mycket snygga kläder där...köpte 3 plagg i svart och brunt linne...Gud vad snyggt..Det blev nästan för dyrt för min budget..men va fan...den svarta fräcka linnetunikan blir snygg till mina silverjeans på nyårsafton. Vi körde hem och jag lagade till en brakmiddag. Hummer med limefraiche och fläskfilé med svamp i rödvin. Sen åt vi julgodis till efterrätt...Vi kollade på Johan Glanz sverigeturné som jag fått i julklapp på dvd. Vänskap är viktig. Den är inte grundad på passion utan på logik och respekt. Passion ligger så nära smärta och hat. Vänskapen finns kvar när kärleken går i kvav eller problemen hopar sig på jobbet. Vänskapen är stilla och okomplicerad. Vänskapen är trygg och utan dramatik. Jag är tacksam för mina vänner.

Inga kommentarer: