Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2008-12-23

Slå in Julklappar och dricka glögg


Jag har hittat en förträffligt god glögg. Den är dessutom alkoholfri, men man kan ju spetsa den lite om man vill. Det är Kiviks musteri som gör den, och den görs av tranbär med chili och ingefära. Var har jag köpt den om inte på Bo Olssons i Tommelilla. Var annars? Där finns fanemej allt. Jag var i Malmö och handlade julklappar igår. Gick i affärer och stod i kö i 7 timmar i sträck. Ont i lhela kroppen, fast rätt kul. Jag hittade ett par tighta silverjeans till mej av ren slump som var jättehäftiga. Ska ha dem nyårsafton. Sov över hos Smilja i Kroksbäck. Alltid mysigt att träffas.
Försökte övertala min bror att komma till mej ikväll, men han skulle se Bingolotto med en kompis. Hm pensionärsvarning på honom.
Jag körde ut till mitt favoritställe vid havet nära Backåkra (Dag Hammarskölds sommarparadis) Satt och såg på solen som glittrade i vågorna. Jag stannade tills balansen i mitt hjärta och min kropp var återfunnen. När jag kom hem så laddade jag upp med en flaska glögg, 20 tända stearinljus och julmusik på högsta volym. Sen började jag slå in julklapparna till barn och barnbarn. Jäkla mycket jobb och lacka alla paketen istället för att tejpa, men det är lite av en sport och mitt signum, och det luktar ju så himla gott.
Sitter i soffan och pustar, varm, inte helt nykter och fylld av jul. Är faktiskt nästan spyfärdig av alla knäck och marsipan och fikon som jag kränkt av bara farten när jag höll på med julklapparna. Snart har änglaspelet plingat färdigt och jag skall spela lite julsånger på tvärflöjten. Varm kärleksfull Jul önskar jag alla.

Inga kommentarer: