Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2008-12-08

Säkerhetshammare som julklapp?


Det är min uppgift att köpa en julklapp till personalen. Vad ska man köpa? De flesta har ju vad de behöver i prylväg. Jag råkade av en slump få syn på en sak som jag aldrig sett förr. Jag tyckte först att den var intressant, och blev fascinerad över alla funktioner. Vem kunde ha hittat på en sådan pryl? Jag kunde sen inte riktigt släppa den. Om man inte vet om att den finns, så behöver man den inte, men om man vet om att den finns, så vågar man helt enkelt inte låta bli att köpa den. Man vill ju aldrig riskera att man hamnar i en situation där man tänker: Om jag bara hade köpt den då....eller om jag bara hade köpt en sån till min personal då......alltså köpte jag en till var av de anställda på jobbet. Jag hoppas så klart att varken jag eller någon av min personal nånsin kommer att använda den......
Undrar hur de reagerar när de får den...går inte att ana....hm

(En säkerhetshammare är ett verktyg som man monterar i en bil. Den inehåller funktioner som, metall- spetshammare att slå sönder bilruta med, ficklampa som drivs av dynamo, nål att sticka hål på krockkudde med och bältesblad att skära av bilbältet med.)

Inga kommentarer: