Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2013-12-21

Trauma orsakades av missat bjöjpaket

Upp tidigt idag också. Doften fanns kvar i filten i soffan. Hade tid hos Frisören för att färga utväxten. Sen småärenden i stan.
Spöregnade och blåste. Kunde inte sätta i den ena kontaken med alla näten på staketet för den utlöste hela tiden jordfelsbrytaren. Försökte gå över alla kontakter och skydda från fukt, men det hjälpte inte. Frös. Gav upp för idag.

Barnbarnen kom vid middagstid. De öppnade paketen i kalendern. Den lille matade gummigrisen med russin som grisen genast spydde upp igen. Den äldsta hade kalas med gosedjuren på den nya servisen.
Julmarknad vid hamnen trots ovädret. Vi gick ner och kollade i snålblåsten. Vågorna slog över alla pirarna, men det avskräckte inte surfarna som glatt guppade på vågorna. Den lille var fascinerad.
När vi kom hem blev det sagor sagor och sagor. Lek med diverse leksaker. Den lille lyckades leka jordbävning bland playmobilcirkusen.
Jag satte på en disneyfilm.
Vid ca 5 tiden så skulle jag byta blöja på den lille och upptäckte, EFTER att jag tagit av den gamla blöjan till min fasa att föräldrarna glömt ta med blöjor. Jag ringde i desperation till dottern som var ganska kallsinnig till att köra från Dalby till Kåse med blöjor. Jag fick köra fram bilen, montera barnstol nr två som var på loftet. Svepa in den lille i plastad frotte och den stora i en filt (overallerna hade jag precis ( redig som man är ) stoppat i tvättmaskinen. Körde till affären 1 mil därifrån. Den lille var gnällig och tappade nallen flera gånger, den stora försökte kompensera genom att skrika fram bä bä vita lamm för att överrösta gnället.

De fick sitta kvar i bilen medan jag rusade in och ryckte en blöjpaket. Jag fick gå före i kön.
Hemvägen var en mindre mardröm med en gråtande unge i baksätet som hade kissat i den plastade frottén och en som flera gånger räknade till 59 högt. Jag fick stanna bilen och leta upp nallen

Hem kom vi i alla fall. Humöret steg igen med en glass. Lugnet återställt och vi återgick till sagoläsning till den lille slocknade. Sen blev det spela spel och sagoläsning i ett par timmar med den stora. Åt nötter och choklad och banan och clementin och...........
Damen ifråga är fortfarande pigg som en lärka. Då kom jag på räddaren i nöden? Paddan....Nu sitter hon bredvid och spelar Pettsonspel medan jag tar ett glas vin och skålar för vitersolståndet.......inte hunnit innan :)) Grön prick på Skype.


Inga kommentarer: