Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2013-12-25

Jul

 
Lille julafton, stack till stan och gjorde lite ärenden, fikade och myste en stund hos vännerna i stan innan jag körde hem. Köpte 2 bingo lotter. Fixade Janssons frestelse och malde senapen. Slog in resten av julklapparna samtidigt som jag försökte koncentrera mig på Bingolotton. Det blev varken bil eller resa :( eller nån annan vinst. Ingen tur i spel.
Skypade med vännen resten av kvällen :).
Sov som en stock på natten och ringde till vännen och önskade God Jul det första jag gjorde på morgonen Julafton.

Gjorde senapssås och långkål. Packade in mat och julklappar i bilen och  körde till stora stan vid halv 2.
Myste med barnbarnet medan dottern fixade med maten. Härligt! En fin kväll, glad och med mycket gott. Barnbarnet försökte lära broren spela datorspel. De skulle i kompanjonskap spela och styra var sin gubbe tillsammans. Barnbarnet som är 5 år var helt överlägsen och broren var mer en börda än en tillgång ha ha...men roligt hade vi andra som såg på. Jag diskuterade politik och annat intressant med svärsonens mamma med särbo. Positiv ny bekantskap. Alla var nöjda  med sina julklappar, Jag med :) Jag gav barnbarnet en snowracer med bromsar, ratt och styrskida. Lite tudelat där....hoppas snön blir väldigt lokalt i stan med omnejd ha ha.
Hade egentligen bestämt att stanna i Malmö , men ångrade mej. Hade ändå inget behov av att inmundiga alkohol så jag körde hem yngsta dotter och broren på natten och körde sen hem till mej
Skönt att vakna i sin egen säng.


Vaknade sent idag på Juldagen. Skulle egentligen se bio men det var utsålt till premiären så det blev inget. Fixade med min presenning framför vedförrådet. Det blev jättebra, precis som jag tänkt. Men det blir väl dyrt med öljetterna he he. Sett film och tagit det lugnt i em.
Tyst i  mobil och på Skype. Allt Ok, men saknar.......


Inga kommentarer: