Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2012-03-22

Synkad telefon lockade chefen till skratt


Tillbaka på jobbet. Vilken rusch idag. Hann med ung hälften av vad jag skulle. Shit ! Nu blir det helgjobb igen. Inte hunnit de och inte de och inte de....Besök och möten. Träffade en kompis från rektorsutbildningen som bytt kommun som var på besök i skolan. 2 elevvårdsmöten. Min telefon synkar sig med paddan, ibland helt okontrollerat ha ha, i varje fall innan jag kom på hur jag skulle hålla den i schack. Skickade sms till chefen med hotmailsignaturen som signum. Fick labba med kollegan i en timme innan jag kom på skillnaden mellan blåa och gröna sms. Tur att han sa nåt..ingen skada skedd.
Knivigt problem med intagning från kön som inte är åtgärdat. Jag får ta tjuren vid hornen. Budgetmöte imorgon. Personalbudgeten inte klar. Får ta en stund imorgon bitti, inte motiverad nu. Fått en ny FAS 3, NO lärarens namne. Vilken resurs. Funderar och funderar hur jag skall fixa pengar till min nya IT satsning på år 7 och F-klassen. 
Hälsan är i stadig förbättring.  Nu far man runt som en skottspole igen. 

Inga kommentarer: