Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2012-03-28

Letade säkringar till tvättmaskinsreparatör



Fin dag idag med. Fast det tog till att blåsa på em. Pappershögarna växer. Har en del att göra i början på nästa vecka. Får nog ta söndag till hjälp. Imorgon och fredag helt fullbokat. Tänkte ta ledig två dar nästa vecka. Rusch på torsdag då barnen börjar komma. Fullt i Påsk och dotter som har utställning.

Tvättmaskinsreparatör på lokalvårdarens stora maskin på jobbet. Vaktisnisse inte där idag. Det var ingen ström efter att han gjort en del reparationer. Jag föreslog att det nog var en säkring som gått. Han sa att det var det inte och att han kollat i elrummet. Jag framhärdade att det kanske ändå kunde vara en säkring och att det fanns en omgång till i andra ändan av nybygget. Han suckade och följde med till klassrum där det pågick möte med lärargrupp. Jag hade inte  kollat säkringar på läääänge så jag öppnade ett metallskåp i väggen för att kolla säkringarna. Han tittade lite överlägset och sa att, du det här är inte säkringar utan nätverksuttag och sladdar till routrar. Hm det var något som inte stämde. Visst var här en öppning till en massa säkringar. Hm jag fick en ingivelse och kollade under en jäääätestor collage plansch i papp som var omsorgsfullt fast häftmassad på väggen… Upps  en stor metalllucka. Och wollaaa där var en massa säkringar och en jordfelsbrytare som jag satte tillbaka och yess tvättmaskinen funka. Lite impad var han… o lite korkad tyckte jag han var så tvättmaskinsreparatör han var hehe
Stack till skogen efter jobbet. Blev en runda. Rådjursmöte på stigen.  Chat sen på FB. Trött, natti, natti

Acu tetigisti

Inga kommentarer: