Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2012-03-14

Föreläsare mot intolerans trots ögoninflammation


Idag vaknade jag med en ettrig ögoninflammation. Det är nästan skrattretande. Lika överraskande varje morgon. Var skall jag ha inflammation nästa gång? Otroligt att infektionerna inte kan ge sig!!

Var på en 3½ timmars föreläsning om hur man arbetar mot intolerans och gängbildning. Föreläsningen hölls för alla pedagoger i Skurups kommun. Föreläsaren var Christer Mattsson från Kungälv som fått Anna Lind stipendiet för Toleransprojektet i Kungälv. Det var en fantastisk föreläsning som förändrade mej för alltid.

Diskussionerna på eftermiddagen med min personal var engagerad och intensiv. Jag renskrev mina anteckningar ikväll och skickade ut till min personal.

Hade packat bilen full på morgonen av bananlådor med grejer som var min dotters. Hon visste att jag kom, men trodde inte det var så många. Hur skall jag få plats med allt detta var hennes replik.

Tankade. Bensinen kostade 15: 50 Usch !!!!!!

Inga kommentarer: