Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2014-06-19

Avslut och Midsommarförberedelser

Veckan har varit bra hittills med en jättebra och seriös utvärdering med lärarna i tisdags. Dans på kvällen. Många reflexioner. På min egna irrelevanta känslor. Hade helt enkelt svårt att fokusera på annat än hans närvaro. Ibland blir jag så förbannad på mej själv. Annars trevliga danspartners som vanligt och mycket personlig bekräftelse. En person grät, offentligt på grund av frustration på att hon inte hade kontroll, eller på grund av behov av att tyckas synd om? Jag  kan ibland se de här kvällarna som om man ingår i en teaterpjäs, som lever sitt eget liv, där draman sker hela tiden för öppen ridå, där folk spelar andra roller än de gör utanför. Hur människor stålsätter sig och stänger av.
Viktigt att landa emellanåt i verkligheten ;)

Olika sorters meddelande på Fejan från både den ena och den andra. Försöker distansera mej, men det är svårt. Låter mej åka med i Berg och dalbanan, men sitter rätt stadigt. Höll ett litet tal från hjärtat för lärarna om livet. Sommarlunch hos chefen med ledningsgruppen. Trevligt och avslappat. Musiktävling med bitr. på andra högstadiet. som min lagkamrat Vi blev 3:a. helt på grund av hans kunskaper. Jag bidrog tyvärr nog bara i en fråga. Ha ha...Mitt namncentra har för länge sedan korkat igen.
Afterwork i Ystad med en del av medarbetarna på skolan. Jätteroligt, men en medarbetare var på gränsen att spåra ur. He he men det vara av kärlek och det är förlåtet.
Förbereder för Midsommar idag. Ledig, skall fixa blommor och andra grejer. Det ska bli trevligt imorgon. Saknar nån att hålla om.


Inga kommentarer: