Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2013-11-06

Mitt liv är fullt av kontraster

Dansen i söndags var upplyftande och bekräftande som vanligt. Nya bekantskaper och okomplicerade möten :)     
De senaste dagarna har flutit ihop. Jag slits mellan min hjärnas förmåga till rationellt tänkande och mina känslor och reaktioner som ibland är svåra att påverka. Ja, jag kan sätta mej utanför ibland och iaktta och förvånas och fascineras av vi människors förmåga att komplicera tillvaron och göra allting svårt.
Bugg igår. Roligt som vanligt. Glad över sms. Glad över att det kändes Ok. Glad över en av tre personers neutraliserande förmåga med sitt lugna sätt och glada ögon.
Känslorna är tveklösa som vanligt. Ibland stänger jag bara av och önskar att genomgå en regelrätt hjärntvätt för att tömma ut allt i det undermedvetna som styr mina val. Fortfarande delvis avstängt läge hos en viss person och förmodad påbörjad jakt efter nya kickar ? utan risk att de pickar hål på skalet. :(
Medarbetarsamtalen börjat på jobbet. Det tar just nu det mesta av min tid. Spännande och roligt att ta del av åsikter och resonera om jobbet och arbetsmiljön. Idag har jag haft två positiva samtal som handlat om entusiasm och arbetsglädje och jag har möjliggjort en del av detta genom att kämpa för pengarna och medlen för att kunna få möjligheter till att pröva nya arbetssätt. :)
Lunchat med vännen från Vik.
En av våra högstadieelever blivit utsatt för brott på fritiden.
Fått indikationer på problem med mitt uthus renoveringsprojekt. Nåt med att bjälkarna inte var synkade med takstolen?  Nya beslut. Orolig !Ringde coachen. Han gav sig tid som vanligt :) Han hade skickat förklaring och länk idag på Fejan. Jag skall ringa byggaren. Känner mej lugnare nu, får se vad vi kommer fram till?

Skönt att ta det lugnt ikväll.


Inga kommentarer: