Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2013-11-13

Det går aldrig att förutsäga

5 dagar sen jag hade lust att prioritera tid till att skriva. Lördagen kännetecknades av ett fruktansvärt oväder. Spöregnade hela dagen och det blåste full storm. Det gick helt enkelt inte att gå ut.
Ja jag bestämde att testa om det fanns någon potential. Kändes ändå tvunget att prata om det. Velar och velar och velar.  Trevlig em. och kväll. God middag, långa samtal, brasa, tända ljus och ”Så mycket bättre” Helt Ok.  Vi lägger verkligen ner engagemang och krut, men jag är fortfarande väldigt osäker.
Söndagmorgon med huvudet fullt av tankar. Gjorde ett seriöst försök att nå fram till någon med många ord. Resultatet, i varje fall i den omedelbara spontana reaktionen visade sig på måndagen hade misslyckades kapitalt.
Dansade på söndagkvällen. Glädje och tempo som vanligt. Gjorde en prioritering som ändå var så tydlig så jag fick någon att ge upp i sina tidigare enträgna försök. Ibland är det som att äta en soppa med alltför många ingredienser för att kunna urskilja de olika smakerna eller göra ett val av vad som är bäst.
Måndagsmorgonen, ett samtal där jag försökte hitta en väg.
Tankar om en återvändsgränd och en oundviklig förlust orsakade en sömnlös natt.

 
 

Inga kommentarer: