Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2012-01-01

Första dagen på det nya året



Lugn , men trevlig kväll. God mat och trevliga samtal.  Inga fyrverkerier som jag tände. Första gången på 35 år. Ovanligt, men kändes OK. Nya tider stundar ha ha.  Vi såg på grannens tårta. Vi tände en papperslykta som seglade upp till skyn. Häftigt. Somnade i soffan . Frukost och sedan hem.
2012. …
Ja, jag har vissa löften.
Ja, jag har vissa önskningar.
Ett nytt år får mej alltid att känna sorg och dödsvittring.  Men också hopp. Tänkte på vad som hände och hur jag mådde för precis ett år sedan. Föredrar nu. Första året efter 6 år som jag inte skickade sms på natten.
Jag har så många bilder som jag vill visualisera och fästa på duk. Fortfarande många drömmar att förverkliga. Och en ny familjemedlem som jag skall börja lära känna snart. Jag längtar efter att träffa honom.
Ingen snö och det är fantastisk bra. Kompisen dragit till Italien med mannen. Kanske något för mej så småningom. Jag skall planera för det. By By 2011 och välkommen 2012.

Inga kommentarer: