Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2010-08-01

Kontraster


















Barnbarnet har åkt, tomt och tyst igen. Då saknar jag som mest. 4 intensiva dagar med jordiga barnhänder, sandslott och plaskbassängbad. Djurparksbesök och vattenpölsplask. Kalas för Mamma Mu och glasskladd. Men rätt skönt att sova länge på morgonen igen.
Började dagen med att sätta på min favorit musik högt, foga golvet i toaletten. Svart fog är inte att leka med. Jag lyckades få några korn pulver på trädiskbänken och en matta. Det spred sig gråsvarta fläckar som jag fick skrubba bort, fattar inte hur så lite pulver kunde bli så mycket fläck. Men ikväll har jag torkat av plattorna med den torra trasan och det blev jättebra
:-)
På eftermiddagen åkte jag till Skillinge, Brantevik och Simrishamn med min bror. Fikat, snackat och kollat på rolig konst på Mårten Pers källa.
Mullvaden ger fullständigt Faa…. i mullvadsskrämman. Nu har jag konsulterat en expert från Gröstrorp som kommer imorgon med en fälla. Nu jävl…. E han dödens lammunge.

Inga kommentarer: