Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2010-08-12

Cancer








Flera personer jag känner har cancer. Fy fan vilken sjukdom. Den bara slår ner och förstör utan förvarning. Den drabbar utan urskiljning utan rättvisa. Varför? Varför finns den sjukdomen? Den borde utrotas från jordens yta! Jag hatar cancer.
Hur ska vi kunna leva varje minut, varje timme, varje dag så att tiden inte går till meningslösa saker? Hur ska vi kunna utnyttja den potential man fått som människa och inte slösa bort tiden på skit?

……………

Livet kan vara ensamt och kallt
Livet kan va för lite av allt
Livet kan vara skoningslöst hårt och brutalt
Livet kan va djupt orättvist
Livet kan va bara en strid
Men det är det enda liv vi har

Bara här hör vi fåglarna sjunga när våren slår ut
Bara här ser vi stjärnorna tändas och solen gå upp
Bara här kan vi jobba och älska
Bara här kan vi möta varann
Bara här kan du gå vid min sida och hålla min hand….

Mikael Wiehe

Inga kommentarer: