Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2010-08-22

Konstverk i Malmö och i Kåseberga
































































































































































På Malmöfestivalen kan man beskåda ett antal konstverk, där gamla skrotbilar har en central framtoning. Fräckt och provocerande. Jag gillar det. ”The mobile seaworld” tar priset. Fram för fler sådana initiativ som är ingång till diskussioner, skratt, ilska, irritation, äckel men också lite nytändning i det rutinartade och etablerade.
Jag har gjort klart min tredje tavla. Bubblan….
Nu har jag bara en bild i huvet kvar att konkretisera. Bilden som ursprungligen var en tatuering som är så komplicerad, så det lär aldrig bli nån tatuering, men väl en tavla. Att göra bilder är för mej som att sortera och tydliggöra sambandet mellan känslor och tankar. Jag har insett att jag gillar mina motiv, men hittar nya sätt i tankarna att göra dem på eftersom tekniken inte än är något jag är nöjd med. Teckna har jag alltid kunnat, men färger och ljus är svårt. Jag kommer att göra dessa motiv igen tills jag är nöjd och det tar kanske många gånger, men processen är läkande och förändras efter hand.

Inga kommentarer: