Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2010-08-04

Nr 2 e klar

















Min andra tavla är klar. Ingen kvalité att tala om, men otroligt att få ner en bild på duk som jag haft i huvudet och kan se att mitt uttryck speglar min känsla . Det ska bli spännande att höra vad andra ser? Om de ser detsamma som jag?
Ännu en dag att glädjas åt. Jag har laserat listerna och satt upp de runt taket i gästtoaletten. Det blev helt OK för att vara gjort av mej och på de snea gamla väggarna.
Varit på jobbet en runda för att skicka ut sommarbrev med höstterminsplaneringen till personalen. Teknikern skulle byta nätverkssystem från Novell till Microsoft på min dator och bara göra det. Så klart funkade det inte och jag kom inte in på min profil, med alla mina inställningar. Det gick inte att göra som han hade tänkt utan han fick avinstallera det nya igen för att min dator skulle funka som jag vill och jag fick köra därifrån med ogjort arbete. Förhoppningsvis går det att göra en speciallösning för mej (som vanligt) för att jag ska slippa ha de begränsningar som läggs in på standarddatorerna. Jag hoppas på det bästa.
Jag körde sen till Malmö och köpte svart silikonfog som inte fanns i Ystad. Fick inte tag i ett sådant element till toaletten som jag tänkt mej, så det får vänta. Jag kollade lite på trätrallor på Bauhaus. Hade en idé om att fixa en dansbana till kräftfesten på lördag. Jag hittade lämplga trallor, men priset avskräckte mej för tillfället så det får bli till nästa sommar, men nu vet jag hur jag ska göra. Med några glas vin så kan man väl dansa på gräsmattan i värsta fall, det har vi ju gjort förr ha ha.
Lugnt i trädgården nu, utan mullvadshögar. Leve mullvadsjägaren i Gröstorp.
Lyssnat mycket på musik de sista veckorna. Snart lyssnat igenom allt jag har, ett tag sen sist. Det går i perioder, men det ger mej alltid inspiration och glädje.

Så skimrande var aldrig havet
och stranden aldrig så befriande,
fälten ängarna och träden, aldrig så vackra
och blommorna aldrig så djuvligt doftande
som när du gick vid min sida,
mot solnedgången, aftonen den underbara
då dina lockar dolde mig för världen...................... (Taube)

Trust, let go and everything will be alright.

1 kommentar:

Agneta Cecilia sa...

Vackra färger...handlar det om att du har flow i ditt Liv just nu?

Hittade dessa rader i en bok:
Vi föds av våra föräldrar in i familjer
och därför har vi människor som står oss nära,
Men är ändå
när det kommer till kritan
totalt ensamma

Denna ursprungliga känsla av ensamhet skapar ett tomrum inom oss
Och det tomrummet
Kan vi endast fylla
Genom att odla själen

Du är på rätt väg June!
Kramar!