Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2010-07-28

Mullvadsskrämma och "Lille Skutt" tandkräm

Jag har blivit med mullvad. Har aldrig sätt nåt liknande. På två dagar är hela perennrabatten förvandlad till ett månlandskap och de nya perennerna ligger huller om buller. Nu gällde det livet. Körde med barnabarnet in till stan och köpte mullvadskrämma. Någon batteridriven sak som ger ifrån sig ett ihållande ljud var 10 onde sek. ung. Jag blev smått vansinnig redan efter 10 minuter. Hoppas mullvaden känner samma. Barnbarnet fick ny tandborste med glitter på och ”Lille Skutt” tandkräm. Det var ju toppen och hon skulle absolut hålla den på väg hem i bilen. Jag trodde inte hon kunde skruva av korken. Hm, borde kanske anat oråd när hon inte hade tid att titta på korna som vi åkte förbi. När vi kom fram och AC:n stängdes av spreds en stark doft av menthol i bilen. När jag öppnade dörren där bak så såg jag att det mesta av tandkrämstuben var fördelad över säte, barnstol och unge. Det blev till att tvätta både kläder, säte, stol och unge. Men det luktade fräscht i bilen. Inte nåt ont som inte har nåt gott med sig. Klockan blev mycket och när vi blev klara, så tittade hon stint på mej och sa: ” Får man ingen mat här, för jag är hungrig”. Suck, mormor har glömt hur det är att ha småbarnJ

Inga kommentarer: