Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2010-07-25

Målat och varit på loppmarknad

Jag har målat en tavla och påbörjat en till. Det är svårare än jag trodde, men det blev ändå rätt bra. Jag tycker jag lär mej hela tiden. Nästa skall bli bättre. Svårt att blanda så man får rätt nyans och svårt med ljus och att få djup i bilden. Det tog hela dagen att måla den ena. Ganska stor duk. Ska det va så ska det ha ha.

Idag har jag varit på 2 loppmarknader. Det är nåt av det roligaste jag vet på sommaren. Hittade lite fynd, 3 trasmattor, trevligt besticksätt och en stol med fotpall. Hade svårt att få in den i bilen. Höll på i en kvart och drog den ut och in från olika håll och till slut gick det, men det var på millimetern. Tänkte att i värsta fall så hade jag fått knacka på nånstans och låna en insektsnyckel och skruva den i delar. Min bror kom på kvällen. Jag hade precis dragit fram alla grejer så jag kan kakla golvet i gästtoaletten imorgon. Hann med att sätta silikon i hörnen på väggarna. Hade att välja på de eller att klippa häcken ha ha. Det blir jobb hemma hela dagen imorgon.

Tänker ibland. Kan inte låta bli att tänka. Undrar ibland. Kan inte låta bli att undra. Saknar ibland. Kan inte låta bli att sakna.

Inga kommentarer: