Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2014-11-03

Intensiv helg

Fredagen blev promenad och se film. Vännen gjorde   pumpalyktor och jag gjorde pumpasoppa. Barnbarnen hjälpte mej duka med skelett, spindlar och spöke och sen gjorde vi spökbakelser. Hamnkajen var full av måsar och trutar som väntade på skrovmål av fiskaren. Barnbarnen var fascineraed men chockade över hur blodet stänkte när han rensade dagens fångst.
Dessa två dagar var lugnet före kalabaliken. Efter en promenad längs stranden med stensamlande, så kom resten av barn och barnbarn. Vi blev 17 st. Kaoset  började när vi skulle äta och tvillingarna skrek. Vi åt i skift och stressen ökade gradvis. De  andra barnbarnen vägrade äta av maten. Till slut kom vi ut för fackelbärande och tändande av marschaller. Ena tvillingen fick bäras runt i snålblåsten medan den andre nöjde sej med att ligga i vagnen.
Jag hade ett paket djupfryst VG korv med i fickan för säkerhets skull.
Korvarna värmdes hjälpligt i en kopp vatten som vi fick i rökeriet. Sen åts korvarna upp glatt av barnbarnen, medan vi andra tog en öl. Detta toppades av tvååringen med två av de extra spökbakelserna när vi kom hem. Detta gjorde väl sitt till så när han fick feber sen på natten, så spydde han i sängen två gånger. Disken svämmade över när sällskapet hade gett sig av och jag fick stoppa sängkläderna i tvättmaskinen. Jag småskrattar varje gång jag tänker på det nu efteråt. Haha det är härligt med en stor familj... :) Avundas inte X:et som skall ha både egna barn med familjer och sambons barn med familjer julafton. Det blir tufft.


Inga kommentarer: