Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2014-03-15

Fortsätta njuta av livet

Jag märker att jag inte skrivit så ofta den senaste tiden. Har väl varit upptagen, både i hjärta och kropp?
Ledningsgruppmöte och chefsmöte. Föreläsning om arbetsglädje/livsglädje. Anställt SO lärare. Ja, han är tyngdlyftare och spelar Mindcraft. Spännande ! Jag har spelat fotboll med en kille i årskurs 1 i fredags. Hans repliker: ” Det här ser inte så bra ut”, ”Du måste sikta”, ”Ok, om du tycker det är svårt så gör såhär” (visar), ”Bra, Det var mycket bättre”  J
Känns som det var mina egna ord i andra sammanhang, ha ha, känns gott !
Det har varit ett Svedala besök och dans i torsdags. Åkte med vännen den här gången.
 Kvällen igår hos mej med levande ljus, bakad potatis, soft music och let´s dance.
Jag inser att valen ibland är svåra. Att kompromisserna ibland känns stora. 
Jag njuter verkligen av våra danser. Då finns bara nuet. Men räcker det?
Men jag inser att när det gäller en specifik bit, så finns det ingen som toppar ”The best kisser in the world” Ja , ja inte värt priset, jag är medveten om det, verkligen !

Kan man kombinera danscharmör och trygghet med ung älskare?  Knappast ;)Dotter med man och barnbarn här idag. Intensiva lekaktiviteter, Härligt.
 

Väntar på byggarens återrapport om fortsättningen. Stänger just nu av den biten.
Lyssnar på music. Kvällen är öppen.

Av Björn Afzelius   

När du ser mej, när jag finns i dina ögon
när du ser att jag finns till
När du hör mej, när jag är i dina tankar
när jag kan vara den jag vill

Då flyger mitt hjärtas fågel

Då stiger den upp mot skyn
Då svävar den över markerna
och högt över skogens bryn
När du ser mej
när jag är i dina tankar
Då stiger mitt hjärtas fågel upp mot skyn

När du kommer

när du kommer mej till mötes
när jag är den som gör dej glad
När du rör mej
när jag är i dina händer
när jag är den som du vill ha

Men när du blundar       
när du stänger dina ögon
när jag inte kommer in
När du tystnar
när du vänder dej ifrån mig
när jag inte längre finns  

Då kurar mitt hjärtas fågel
på tallens lägsta gren
med svarta, sorgsna ögon
och själen tung som sten

Inga kommentarer: