Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2014-03-09

Äggakagans dag igår

Hade en mysig arbetsdag med kollegor på skolan i Tomelilla i fredags. God lunch på Golfrestaurangen och trevliga samtal. Slagsmål på min skola under idrottslektion som stressade upp personalen. Det var dock över när jag fick reda på det. Fördelen att hålla sig undan ha ha.
Kvällen gick i fortsatt mystecken. Fiskgryta och kramar i soffan.

Igår avnjöts äggakagan med trevligt sällskap på Brösarps Gästis medan vi firade vännens födelsedag. Därefter mingel i Vik och senare Mello. Jättetrevlig dag. Rätt låt vann. Fast Linus var ju fortfarande min favorit. :)
Solen strålar idag. Vintergäck och snödroppar är fullt utslagna. Känns som om det snart är dax att lägga undan vinterkläderna för den här gången.
Funderar på förväntningar och krav som påverkar människor på ett styrande sätt. Försöker nollställa mej själv och inte tänka. Lättare sagt än gjort. Allt handlar om var kompromisserna landar. Som mitt liv är nu, så kan jag ju inte säga att jag har varit så kompromissvänlig med vissa saker. Men man skall aldrig säga aldrig. ??




Inga kommentarer: