Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2011-06-13

Skolavslutningsstress och trädgårdsnjut





Sista veckan innan skolavslutningen. Varför skall vår kommun vara 1 vecka efter alla andra? Jo för att vi börjar en vecka senare till hösten. Helt meningslöst. Ungarna lägger av när kompisarna  i grannkommunen slutar och när skolan börjar i  de andra kommunerna, så hänger ungarna utanför skolan hos oss en vecka för tidigt för att de har inget bättre för sig.
Nervös vecka och stressig. Jag får ibland sådana vansinniga idéer. Ukkulelen fram öva öva. Vad ska jag säga?.  Ordna blommor, ordna kort, middag med 9:or, planera A-dagar. Det ska bli skönt när det är över. Strålande sol, varmt. Jag undrar i mitt stilla sinne om sommaren slutar till midsommar i år. Det verkar för bra för att vara sant. Trädgården strålar, verkligen strålar.

Inga kommentarer: