Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2011-06-09

Sågat staketpinnar så sågspånen yrde och packat bilen full

Tog semester idag. Hade en del ärenden som jag inte skulle hinna med annars. Bl.a.  fixa sommarpresent till personalen på skolan. Som vanligt har jag grubblat och grubblat. Det var en slump att jag kom på det. Min kompis som packar presenter  till företag tipsade mig om den ena och när jag kom dit och skulle beställa, så lyckades den förträfflige försäljaren pracka på mej nästa. Men jag är hyfsat nöjd. Det kan nog komma till nytta. Nästa var Bauhaus och köpa virke till mitt vita staket. Hade mätt noga och hade också en provpinne med som jag sparat från förra omgången. Har ju tänkt göra hela sträckan klar nu. Jag har dragit lärdom av förra gången och hade egen fogsvans med mig som INTE var rostig och slö. Jag sågade 102 staketpinnar för hand. Vad gör man inte när man har en liden Peugeot. Jag ska säga att personalen var impad. Men lide rysted  blev man ju i armen. Nu hade jag blodad tand. Det fanns utrymme kvar i bilen närmast taket. Jag köpte en dubbel rosenbåge i järn och pregade in delarna på lite utrymme här och där. Men embalaget fick jag lämna på stället. Alltså Bilen blev FULL. Men nöjd  är jag. Nu har jag lastat ur och svept in brädbitarna i en presenning tills jag fixat målarfärg. Jag gjorde en uppfinning med vinkeljärn och långa järnplattor som skall förankra rosenbågen i marken. Ja ja lite kreativ e man ju. Nu är det bara att fixa virke till det planerade vedförrådet också, så är sommaren räddad...Synd bara att jag missade ta foto av den fullpackade bilen.


Inga kommentarer: