Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2011-06-05

Firat födelsedag och träffat släkt från Amerika

Födelsedagsfirande med barnbarn, döttrar och vännen. Presenterna var teckningar, dressingblandare och sushikit och perenner. Först till stranden och njöt av fina vädret. Barnbarnen lekte i sanden och med vattnet utan avbrott. Mormor hade köpt vattenpistoler som mormor lekte mest med ha ha. Sen hem och åt jättegod böngryta ( om jag själv får säga det) med marängsviss till efterrätt. 37 grattishälsningar på Facebook och sms från 3 vänner och Kram från kompisen på Msn. Vännen och jag satt på backen och såg solen gå ner. Mysigt.
Stressig morgon idag. Åkte till restaurang där 50 släktingar väntade från min mormors sida. Det var nämligen Amerikafrämmande. Ättlingar från 1 av 8 syskon, varav min mormor var en. Från att allt var en förvirrande soppa till att släktträdet, som vi fick uppkopierat när vi kom, hjälpte till att få ordning i huvudet och det gick att placera in människor i facken och namnen blev levande personer. Spännande att möta nya och gamla som man inte sett sen man var liten flicka. 3 personer sen barndomen som var över 90 varav den äldste 98 år. Jag minns henne som rolig och busig och trots att hon nu vara nästan blind så fanns skrattet och buset i ansiktet och blicken när jag berättade om mina minnen av henne. Spännande att prata med mina amerikanska släktingar. Fått nya Facebookvänner och jag tror inte dessa möten kommer sluta här. Kanske en amerikaresa så småningom?

Inga kommentarer: