Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2010-05-01

Valborg














Valborg har alltid varit en speciell dag för mej. Det finns nåt så definitivt med eld som alltid fascinerat mej. Den är varm och lysande, men farlig och förtärande. Elden på Valborg bränner upp vintern och med den allt gammalt och tärande och ger plats till nytt liv och nya tankar. En chans att börja om på nytt. Jag kan inte låta bli att sjunga med i de gamla sångerna. Sångerna som jag i barndomen hörde min mor sjunga medan jag stod på samma backe. Det ger sammanhang, glädje i hjärtat och påfyllning av energi . Vår bästa tid är nu och våren och med den Sommaren står för dörren.
Jag känner mej extra glad av de goda samtalen idag, av att kunna se fram emot en ny upplevelse. En av mina drömmar som snart skall uppfyllas och förhoppningsvis ge mig grogrund för nya beslut. Jag känner mej glad för en puss i cyberspace och för den nära vännen. Glad för hälsningarna via mail och för att jag ingår i ett sammanhang där jag har betydelse. Allt kan hända, allt kan bli verklighet. En dag när man känner tillförsikt och framtidstro.


Sköna maj välkommen, till vår byggd igen,
sköna maj välkommen, våra lekars vän.
Känslans gudaflamma, väcktes vid din ljusning

1 kommentar:

Agneta Cecilia sa...

Härligt, positiva tankar! Din hemsida utstrålar goda energier! Nu lever du upp till hemsidans namn: Carpe Diem...

Kramar