Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2010-05-02

Det växer så det knakar





















Vilken helg ! Vilket väder ! Jag har för första gången på länge haft en massa energi. Till och med tvättat och städat bilen. Hm inte gjort det sen i höstas. Sen har jag gått en tur på backarna och snackat med korna och suttit på toppen och tittat ut mot horisonten.
I trädgården växer det så det bokstavligen knakar. Man riktigt hör det. Det blev 14 säckar med skräp. Suttit i trädgården och njutit av solen och av blommorna, blått, gult och lite rött. Och alla mina vinbergssnäckor som är ovanligt många i år har vaknat. De har mått bra av snön som värmt deras vinterhålor. Nu hoppas jag de sätter igång och smaskar upp mördarsniglarnas ägg som de brukar.

Jag har hört en dvd föreläsning av Pollak som var givande. Jag har fått en del nya affirmationer och insikter. Personlig utveckling det är inte utan smärta. Allt sker av en mening. Kan man förändra sina tankar så förändras också ens känslor. Är det så att man tillåter andra att såra en? Att man väljer att vara ett offer istället för en ansvarstagande människa? I så fall handlar det om att förändra sig själv istället för att försöka förändra nån annan, att kunna ge kärlek och glädje till andra utan att lägga sin lycka i händerna på någon annans handlande eller något yttre som skall hända
Om bara…………så hade jag mått bra. Nä, jag skall försöka motarbeta tendensen att lägga över ansvaret på andra. Jag gläder mig åt min vandring på Camino i Spanien. Jag gläder mig åt saker som inte hänt än och jag gläder mig åt att jag vågar se möjligheter och litar på min intuition och förmåga igen.

1 kommentar:

Agneta Fränngård sa...

Härligt att du vågar välja Glädjen!!
Min caminovandring är något av det största som hänt mig...Känner att du har tilliten och är mogen för din vandring. Kom ihåg: det är inte målet som är vägen utan Vägen i sig!

Kram o Lycka till!