Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2010-05-17

Förväntan och en del rädsla.

Jag har packat min ryggsäck . Den är absolut full, men allt fick plats. Jag har prövat gå en liten runda med den och det gick bra. Ska gå lite längre rundor i veckan och i helgen. Den får ju inte vara tyngre än nödvändigt. Men det känns bra so far. Det känns spännande och jag är förväntansfull samtidigt som det är skrämmande att tillbringa nästan 3 veckor med bara mej själv i en miljö som jag inte känner mej trygg i. Jag är stolt över mej själv som vågar och jag hoppas och tror att jag ska klara denna utmaning. Äntligen blir det av.
Vad förväntar jag mej då?

Spännande natur, lite bättre kondis, kanske några kilon mindre. Att jag ska träffa nya spännande och annorlunda människor. Att jag ska lära mig tycka om mej själv mer och kunna känna tillit och trygghet inom mej istället för att så febrilt söka den hos någon annan. Jag inser att jag måste ta en del viktiga beslut om mitt liv den närmsta tiden. Jag inser att jag på sikt måste välja bort sådant som inte ger mej glädje och tillför något i mitt liv utan bara tar min energi. Jag ska fotografera mycket och skriva , skriva, skriva. Jag ska fortsätta processa försöka hitta den väg som på sikt ger mej glädje och kärlek.

1 kommentar:

Agneta Cecilia sa...

Alla resor har hemliga destinationer som den resande är omedveten om.

Lycklig resa June! Min vän,jag är med dig i tanken. Remember:

Gå inte framför mej - Jag kanske inte kan följa dej.
Gå inte bakom mej - Jag kanske inte kan leda dej.
Gå bara bredvid mej och - var min allra bästa vän.

Albert Camus (1913-1960)

Lycklig resa! Kramar