Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2010-04-21

Scilla , vår och glädje





















Jag känner glädje och tacksamhet idag, Glädje för allt som växer och gror. Det rör sig i marken, ibland buskar och träd. För varje dag som går så är det en ny färg i trädgården, en ny knopp som har slagit ut. Den bästa tiden är nu.
Jag känner tacksamhet för att jag hittat min healer, som ger mej insikter och verktyg för att hitta vägen till att finna och behålla glädjen och tilliten till mej själv. Jag lever. Jag är full av kärlek och glädje idag.

Låt mig inte sträva
så mycket efter att bli tröstad som att trösta
inte så mycket efter att bli förstådd som att förstå
inte så mycket efter att bli älskad som att älska
För det är genom att ge som man får
det är när man glömmer sig själv som man blir funnen
Det är när man ger förlåtelse som man blir förlåten

Den helige Franciscus av Assisi

1 kommentar:

Agneta Cecilia sa...

Kärlek är till för att ge läkedom
Kärlek är till för att förnya
Kärlek är till för att göra oss trygga
Kärlek är till för att inspirera oss med kraft
Kärlek är till för att undanröja tvivel och ge visshet
Kärlek är till för att driva ut all rädsla
Kärlek är till för att visa oss odödligheten
Kärlek är till för att ge frid
Kärlek är till för att upplösa konflikter
Kärlek är till för att föra oss närmare Gud

Kram på dej!