Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2010-04-18

Ny design träd och fartglädje i stormvågor








Jag gick en runda i skogen. Känner alltid en längtan till det när jag är ledig. Det är där endast där som min själ får ro. Trots att man nästan börjat vänja sig vid vackert vårväder, så kunde jag konstatera att vinden var ovanligt vass även inne i skogen. Jag såg en kopparorm som låg helt stelfrusen på stigen och hjälpte den slingra sig ner under lövens värme. Kunde inte låta bli att ta en bild av björken. Den ger mig associationen om en ny träddesign. ” en sensation, den nya framodlade björken med bollar. Tänk, man kan klä bollarna med gula fjädrar till Påsk och måla bollarna röda till Jul. Otroligt! En sån måste man ju plantera.”
Ingen människa verkade ha kommit på idén att gå i skogen en sån här blåsig dag. Men när jag kom ner till stranden så fanns det 4 färgglada skärmar i luften. Bruset var öronbedövande från vågorna och jag såg glädjen hos surfarna som i otroligt fart for fram och tillbaka över vågorna. Ibland försvann de bakom en våg för att strax därefter studsa upp igen på kammen. De åkte nästan in till stranden för att snabbt kasta om riktningen på skärmen och därefter åka ut igen. Härligt!


1 kommentar:

Agneta Cecilia sa...

Häärligt med vindarna som lyfter...kanske en bra metafor för sinnet!

Ha det gott!
Kram