Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2010-02-11

Hemligheten

Boken är skriven av journalisten Dan Josefsson och psykiatrikern Egil Linge. Jag hörde talas om boken för ett drygt år sedan via ett tv program och blev intresserad. Det dröjde dock ganska länge tills jag blev färdig att köpa den. Jag läste den för drygt 3 veckor sedan. Sträckläste den på två kvällar. Den är ganska lättläst. Jag har läst en del böcker om relationer men den här var verkligen outstanding, enkel och lätt att förstå. Jag gjorde lite anteckningar av saker som jag ville komma ihåg sen gav jag den på vinst och förlust till en nära vän. Jag hoppas att vännen tar sig tid att läsa. Boken gav mej många insikter. Den inleder med att presentera anknytningsteorin på ett pedagogiskt sätt som ger förståelse för varför man reagerar som man gör och därefter så ger den konkreta verktyg lätta att använda för att förändra sitt eget beteende och tänkande när det gäller att skapa nära relationer. Jag upptäckte att de anteckningar jag gjort när jag läste boken första gången inte räcker utan jag köpte då bok nummer två och håller på att läsa den för andra gången och inser att den ger väl så mycket nu när man har tid till eftertanke och att läsa om. Verkligen att rekommendera för dagens alla singlar.

Inga kommentarer: