Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2009-02-20

Musik e mitt liv se

Idag var det en sån där dag då jag inte hade lust att gå ut. Det snöade hela dagen och ingen sol i sikte. Jag målade mitt smyckesskrin i trä vitt. B. snickare hade gjort nya gångjärn till locket i trä. Det blev bra, men jag hade köpt färg som inte var vattenlöslig, vilket var en miss.. Jag satt sen i flera timmar och spelade gitarr. Förhårdnaderna på fingertopparna var nästan borta, efter att ha haft ett ganska långt uppehåll. Men just nu värker det ihållande i vänster hand, så de kommer nog tillbaka. Sen började jag skriva ner mina låtar på datorn med ackorden prydligt inskrivna på rätt ställe. Jag laminerade dem sedan i plast. Det blev skitsnyggt och praktiskt. Nu gör det inget om jag spiller kräftspad eller välter ut whiskyn på dem. När jag slår ett öga på de gamla sångbladen, så har det hänt ett antal gånger. Jag skall göra samma med alla. Snackade med dottern. Hon kommer med mitt ena barnbarn med tåget imorgon bitti. Jag skall ha honom här i två dagar. Då blir det fullt upp o ingen tid för blogg eller annat på datorn. Jag har planerat gå och åka pulka. När jag skulle resa mig efter att ha suttit och lutat mej mot knäna i 4 timmar vid datorn, så kunde jag inte stödja på högerbenet. Shit !. Bara och gå lite så ledar det upp sig igen trodde jag. Hm knät tog till att svullna rejält och ont har jag. Jag har smörjt på Voltaren och lindat det. Hm, e det åldern måntro eller har jag råkat trycka av ett ledband eller vad? Nu ska jag ta fram leksakslådan och fälla upp resesängen. Ready för tomorrow. Ska somna till Alice Cooper, Collection

Inga kommentarer: