Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2009-02-03

Affe katt

Han e en 10 årig Brittisk korthår. Grand International Champion, avelskatt med titelungar. Och Best in Show titel i Norge. Numera är glansdagarna över och han har blivit en trött men snäll herre med emellanåt förkylningsbesvär. Han har gått igenom en del. Sjukdom med tvångsmatning, operation och misshandel av annan katt med livshotande utgång. Han sitter i fönstret och väntar på att jag ska komma hem från jobbet. Han ligger bredvid i soffan hela kvällen och när jag dricker mitt morgonkaffe på lördagsmorgnar. Han hade gärna legat i min säng på natten, men där går gränsen. Han tycker om sol o värme och att ligga på gräsmattan och kolla när jag jobbar i trädgården, men han hatar regn och kyla och blåst. En ordlös kompis och sällskap i de mörka ruggiga vinterkvällarna.

Inga kommentarer: