Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2014-08-13

Mindre tid att blogga

Ja, det är länge sedan som min tid prioriterats om som den gör nu. Det blir helt klart mindre tid att fundera, och att skriva och mer tid att vara med en speciell person. Helgen tillbringades med vännen. Det blev att snickra lite på förrådet, en tur till Ystad för att fixa ärenden och fredagskvällen en spontan utekväll på trädäcket med vin hos vännerna i Kalles smedja. Härliga danskvällar både på lördag, söndag och i tisdag. Nu är alla tillbaka från semestrarna och dansglädjen är stor. Njuter !! Njuter av dansen och buggen med alla dansanta trevliga människor, njuter av att dela detta intresse med vännen. Glad över att han ger mej den frihet som jag behöver och att vi ger varandra space  :)
Just nu känns det jättebra.
Kickoff på jobbet i måndags. Trevligt att träffa alla kollegorna. De nya medarbetarna verkar trevliga. Kåsebergavandring på backarna med fika och rabarberkaka och sen Motorfemkamp i Öja. Skitkul ;) Jag körde Go-kart, crazycar, fyrhjuling, hjullastare och motorgräsklippare. Både hastighetstävling på bana genom lerpöl och precisions körning runt koner.

Jättestressigt på jobbet, nya problem med sjukskrivning. Konferens hela dagen idag med lärarna. Jag fick jobba över flera timmar efter det och börja tidigare imorgon för schemastrul.
Ena dottern höggravid, vi väntar spänt på tvillingarnas ankomst, nervöst !
Andra dottern med familj kommer imorgon till mej och skall stanna några dagar. Missar Malmöfestivalen den här gången på fredag lördag. Har helt enkelt inte tid.





Inga kommentarer: