Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2014-04-27

Hur skall jag hinna med allt när det är nya prioriteringar?

Just nu är det mycket som händer på skolan som har med enskilda elever att göra som tar tid och problemlösningsförmåga. Arbetssituationen är ibland bortom rim och reson.
Dansen i torsdag var som vanligt energigivande men 2 dagars bortvaro från stackars katten har jag dåligt samvete för.

Tiden räcker inte alls till för alla måsten och för det som jag tycker är roligt att göra.
Var hos coachen i fredags och snackade av mig.
Hade tänkt jobba med allt hemma själv i helgen, men tanken på att inte träffa vännen alls kändes jättetrist, så jag kompromissade och han anpassade sig till det, vilket känns bra. I det läget är det bra med att umgås med en pensionär :) Både jag och han har en jobbig torrhosta och ont i halsen, vilken gjorde att vi gav återbud till mingel hos konstnärsvän på lördagkvällen.
Fint väder, målat flaggstång med rostgrund och sen , klippt rosor, och lagt till kogödsel. Gött gräsmattan. Varit i stan och handlat och på kvällen lagade vi lammgryta.
Bestämt att jag skall bjuda lite folk hit på Valborg. Det blir tight eftersom jag jobbar på dagen, men får hitta en lösning med soppa eller gryta som inte tar så lång tid. Dans ikväll :) och funderar på att jobba hemma med tjänstefördelningen imorgon. Det är verkligen hög tid !

Bestämt mej för att inte fundera så mycket på nuvarande förhållande utan bara vara och se vad som händer och ta saker som de kommer. Accepterar att var sak har sin tid. Man kan inte få allt och att allt har sitt pris. Livet är fullt av prioriteringar.


Inga kommentarer: