Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2013-05-29

Återträff med förra årets avångsklass och ovanligt kopiatorhaveri

Telefonsamtal i morse som jag funderat över. Käraste vännen i andra luren upplever jag som ganska pessimistisk, deppig och kritisk de sista veckorna i kontrast till den positiva glädjespridare sen tidigare där humorn hade första tjing. Tillfällig svacka eller bekymmer? Hm Verkar i alla fall inte som om jag var någon som kan höja humöret just nu i alla fall? Suck !
Fritids hade vårmarknad idag. Jag fyndade en docksäng, en käpphäst som gnäggade och några my Littleponys till barnbarnen.
2 elever i 9:an hade fått en ljus idé som realiserades och orsakade att hela glasrutan med spegel, lampa och en del metallstativ av innanmätet pajades i kopiatorn.

En lång förklaring om att ha halkat och råkat .......grusades när beviset senare plockades fram ur kopiatorns inre, en kopierad bakdel. Skolan kommer vara utan kopiator i 1½ vecka...KRIS!!
Det kommer dessutom bli dyrt för vissa .

Återträff med förra årets 9:or. Det verkar ha gått bra för dem. Roligt att träffa dem igen och det kommer bli intressant att läsa utvärderingen.
Kompisen med lastaren har varit hemma hos mej och tagit bort alla rötter och skit där carporten skall vara. Det var jättebra. Han är bara så super!!
Danskompisen tittat in och bestämt om imorgon. Trött ikväll. Det blir tidigt i säng.



Inga kommentarer: