Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2011-03-19

Vår i min trädgård































Sol idag, men fortfarande kallt. Hemma hela dagen. Igår var jag på Store Tohr och åt lammfilé med nyfunnen vän. Gick ut i trädgården och räfsade ihop 8 säckar löv och ris. Där är nog ris till minst 5 till. Gräsmattan ser bedrövlig ut. 90 % mossa ung. Nu har det gått för långt. Jag måste helt enkelt fixa något som tar kål på mossan. Vintergäcken och snödropparna breder ut sig. Trädgården underminerad på vissa ställen av fjorårets mullvadsangrepp. Jag får vara mer uppmärksam i år och ringa till jägaren direkt om någon dyker upp innan halva trädgården är uppgrävd. Sorterade ut en del barnböcker ur min bokhålla som jag skall ta med till barnbarnen. Träffar dem imorgon på 3 års födelsedagsfest. Det blir en lugn kväll. Kompisen från Trelleborg ligger i envis förkylning. Trött, längesedan man var ute en hel dag.

Inga kommentarer: