Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2011-03-13

Det som hänt i Japan skrämmer och berör


















Det är svårt att fatta hela vidden av katastrofen. Hur skall man kunna ta in och förstå vad som hänt? Det som är så osannolikt att det inte finns… det händer nu i 2 reaktorer i Japan. Vad blir konsekvenserna om det blir okontrollerade utsläpp av radioaktiv gas? Katastrofala ! I förlängningen påverkar detta inte bara Japan utan även oss. Hur känns det att få sitt hem förstört, att förlora vänner och familjemedlemmar under loppet av några timmar. Utöver detta en enorm förstörelse av byggnader, elnät, material, vägar m.m. Jag känner för de drabbade. Naturens krafter är enorma och i det perspektivet är människan ganska liten och hjälplös. Jag är tacksam över att ha ett hus att gå in i, att morgondagen ser ut att fungera som vanligt och att det är som vanligt för mina kära, mina grannar och mina vänner.

Inga kommentarer: