Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2011-03-31

Nyopererad och ryggskott

Operationen i knät var planerad. Efter en del knäproblem i ungdomen som opererats och efter vandring på Camino i Spanien, så hade knät börjat krångla med låsningar och ont. Dagen innan (alltså igår) reste jag mej ur soffan och skulle fylla på liten vattenkanna för att vattna mina krukväxter. Då gjorde det rejält on t i ryggen….och det blev värre! Ryggskott, inte haft ont i ryggen på 10 år..Optimal otur. Det blev operation i alla fall idag. Som tidigare känns det läskigt att bli sövd, men det gick bra de med och jag vaknade med ONT !! Efter en stund kaffesugen efter att ha varit utan mat och dryck i 24 timmar. Benbit plockats ur och låg i burk. Hoppas det är den som ställt till det. Jag skall få detaljer av Ortopeden imorgon på telefon. Mina kära grannar körde mej både till sjukhuset och hämtade mej. Kram till dem ! Under operationen hade de hissat upp benen och sträckt dem…sköterskan sa att hade jag tur, så blev det lite naprapat konsekvens av det…alltså bättre med ryggskottet efteråt…Peppar peppar.. med reservation för att allt är relativt och att smärtan i knät överstiger ryggen….så känns det betydligt bättre i ryggen nu än tidigare …Hoppas det håller i sig till morgondagen. Ligger i soffan och uppdaterar mej på Twitter. Blir nog stilla dag imorgon med svullet knä. När jag kom hem såg jag att byns fantastiska "handyman" hade varit här och kört iväg alla 15 säckarna och högen med grenar och till och med räfsat efteråt . Sånt gör mej glad. Dotter och barnbarn kommer på lördag. Sms.en haglar. Har både en och många som bryr sig. Känns bra och tryggt

Inga kommentarer: