Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2011-01-03

NYTT ÅR, 2011




















2010, ett år är slut. Det har gått fort. Alltför fort, trots att vissa dagar kändes som om de aldrig skulle ta slut. Ett år när jag sett mina älskade barnbarn utvecklas. Ett år när jag miste någon som jag älskade och hoppats få tillbringa många fler dagar med. Ett år när jag förverkligade en dröm, att gå pilgrimsleden Camino Santiago de Compostela. Ett år när jag fick många personliga insikter. Och tänk jag installerade en fantastisk täljstenskamin i mitt vardagsrum, och äntligen vågade köpa mina röda skinnsoffor som jag tittat på så länge i möbelaffären. Ett år som började med mycket snö och slutade med detsamma, och jag som HATAR snö. Att få ytterligare ett år och få vara frisk, det är jag tacksam för. Sorgen när min ena dotters familj splittrades. Att efter mycket sökande hitta min livscoach och healer som hjälper mej att hitta mej själv och att våga se nya möjligheter och att hela tiden utvecklas som människa. Ett år med misslyckanden, men också med segrar.


2011, nytt år, egentligen bara en ny dag i almanackan, men det känns alltid speciellt. Då är hoppet som störst. Året ligger framför mej. Det finns planer på förändringar i mitt liv. Det finns hopp. Det finns tillit. Det finns en självkänsla och en tro på att jag lyckas förverkliga en del av mina innersta drömmar. Må tur och förmåga och tillit vara med mig och låt kärleken fylla mitt liv.

1 kommentar:

Agneta Cecilia sa...

Nytt År-Nya Möjligheter..
Ses på fredag! Kram tills dess

Idag har jag gått över isarna
Hög himmel, tveksamma löften
och sol. Jag tänkte: mognaden
kommer sent men den kommer

/Agneta Pleijel