Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2011-01-26

Buggkurs














Jag hade anmält mig till en buggkurs. Första gången av 6 igår. Jag har faktiskt kunnat tidigare, men inte dansat sedan mitt singelliv började, så jag har känt mej ringrostig och jag vet att buggen utvecklats och förändrats när det gäller stegen över tid. Jag har alltid älskat och dansa och tänkte att jag med detta skulle kunna träffa människor som jag inte annars träffar. Ca 80 st minst som kom, mest par men en del som kom själv. Lite överskott på tjejer som man kan förvänta sig. Jag slog mej snabbt i slang med en plåtslagare från Anderslöv, tänkte det kunde vara bra att ha någon att starta upp kurskvällarna med. Förstod sedan att det var bra strategiskt sett. Han snackade oavbrutet, men helt Ok med nån att tillbringa pausen med.

Det började på en väldigt enkel nivå och kursledaren var både pedagogisk och lite vitsig, vilket gjorde att folk slappnade av. Det var INTE svårt och jag kom snabbt in i det igen….det som funnits i hjärnan aktiveras snabbt när man bara tar upp det igen. 2 timmars dans, så svettig blev man, andfådd lite emellanåt och också yr när man i början mest gick runt. Det var roligt, faktiskt skitroligt! Vi bytte partner varje dans och det var bra eftersom man redan efter några danser hörde män säga:”skönt att man slipper öva med frugan, vi blir bara ovänner” …ha ha. Där fanns alla stilar. Vissa började trixa och skulle göra egna grejer utan att ens ha koll på grunderna…det var lite jobbigt, andra hade armar som var som gelé och hade inget motstånd eller styrsel över huvud taget, en del drog åt andra hållet när man var på väg framåt och andra lyckades hamna vid sidan om hela tiden. Men vissa dansade som de aldrig gjort annat och det funkade skitbra. Att dansa ger glädje i kroppen och hjärtats. Dessutom får man gratis motion. Jag ser fram emot nästa gång

Inga kommentarer: