Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2010-10-11

Jag ska samla alla dina likgiltigheter till den sista-




















Jag ska samla alla dina likgiltigheter till den sista-allra minsta.

Jag ska tänka att jag inte ska tänka på dej.
Hela tiden ska jag tänka på det.

Jag ska inte fråga: Är det avsikt eller slump
som spärrar vägen mellan våra liv.
Jag ska vänta för att säga: Jag ska inte vänta.
Hela tiden ska jag vänta på det.

Jag ska förhärda mitt hjärta
mot tillfälliga stunder av ömhet.
Jag ska hoppas att jag aldrig mer
ska hoppas på något

och inte längre räkna regndropparna
som i blindo immar för höstens fönster
när jag tänker att jag inte tänker på dig
När jag hela tiden tänker på det.

Vizma Belsevica (f 1931)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vackra rader! Men snälla..."förhärda inte hjärtat mot ömhet" för länge! Sörj färdigt och öppna sen upp igen för ny Kärlek som väntar på dig!

KRAM :)

Freja sa...

Varför anonym?

Agneta Cecilia sa...

Oops, vad hände?? Jag hade nog lite för bråttom...minns det var ngt strul!

Kram på dej! Tack för trevlig lunch idag!