Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2010-09-16

Val

Jag har ett val, vad ska jag välja, ska jag välja? Mindre skatt eller bättre skola? Mer skatt eller sämre sjukvård? Trygghet för alla eller var och en ser till sitt och skiter i andra? Höga bensinpriser eller kunna bo kvar i glesbyggden? Jämställdhet eller vårdnadsbidrag? Mångkulturellt samhälle eller Sverige är en isolerad ö….nä det valet finns ju inte ..hur korkad får man bli? Ordning o reda Hm ..eller flumskola..hm? Mer pengar till pensionärerna eller bunta ihop dem och slå ihjäl dem…nä det sista gick över styr? Ska eleverna börja gå i Burka?..Det blir spännande på proven ha ha… Hur gör vi med arbetslösheten? Vi kanske skulle kunna sänka arbetstiden och sluta stressa. Nä det är ju jättesvårt att välja. Jag tror jag ska bli soffliggare? Eller kanske starta ett nytt parti? Införa lite nya lagar, lite nya skatter, lite nya bidrag, lite nya reformer….såja KLART !

Inga kommentarer: