Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2010-09-07

Panik i bygget!

Kom hem från jobbet igår efter ännu en sanslöst stressig dag, då jag rusat från det ena till det andra och tänkte ta det lugnt. Det började med att internet inte fungerade när jag satte på datorn. Jag upptäckte att den trådlösa routern inte fungerade och då strax efter fick jag klart för mej att strömmen var avslagen. Som en blixt från en klar himmel…..pannan! läcka ! För detta hade jag varit med om en gång tidigare. Varpå jag rusade ner i källaren och jo, fullt av vatten i trappnedgången ute och när jag öppnade dörren sprutade vattnet rakt ut från ett kopparrör. Huvudjordfelsbrytaren hade slagit ifrån. Jag sprang tillbaka och stängde av vattnet och gick ner och kollade förödelsen. Ringde till en bekant som satt in pannan för några år sedan som kom. Hela röret måste bytas eftersom det antagligen var ett fabrikationsfel efter att samma sak hänt två gånger. En por i kopparen mitt på röret hade lossnat. Inget som han kunde åtgärda då. Jag fick ösa ut vattnet och ta med skrapa och torka av så mycket jag kunde allt var vått. Manualerna som legat på varmvatten beredaren var dyng. Jag fick lägga dem på handdukar till tork inne.
OK…det värsta var över…kunde slå på strömmen. Men inget vatten. Jag fick gå till grannarna och låna två spannar till kaffe och toaletten. Suck.
I morse tidigt..Ringde till jobbet och bokade av några grejer och ordnade vikarie för mej i Förskoleklassen. Satt i telefonkö till wws firmor, ingen kunde först, (ringde till två st). Efter mycket dividerande så kunde plötsligt bägge. Hm jag avvaktade. Den ene kom vid middagstid. Ringde då återbud till den andre. Han hade inte rätt grejer med sig, fick köra till Ystad o hämta. Bytte röret. Det droppade från övertrycksskyddet. Ringde kompis. Han sa att jag skulle avvakta.

Skit en hel dag till spillo.

2 kommentarer:

Agneta Cecilia sa...

...tur du är så handlingskraftig men visst är det mycket med ett hus!

Kram på dej!

P.S. Lunch nån dag nästa vecka?

Agneta Cecilia sa...

På tal om det vi pratade om igår per telefon...Love it, leave it or change it!

Kram!