Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2010-09-09

Singelträff o jobba hemma





Det blev sent igår. Körde till Malmö efter en stressig, men OK dag då inga större katastrofer inträffat. Det var dags för den månatliga singelträffen. Mycket folk, ca 70 personer. Fördelningen som vanligt bara drygt ca ¼ män. Synd att de ska vara sådana stugsittare. Inte träffats på hela sommaren, men kul att återse en del kända ansikten och den jag hoppats återse kom. Hm…vi bytte telenummer den här gången…vad månde bli?....ha ha ..lite spännande.. upplevde konkurrens om min uppmärksamhet och det stärker självkänslan. Det har man ju inte varit bortskämd med den sista tiden. (Om det inte handlat om problem på jobbet förstås)
Jobbat hemma idag. Skönt när man lyckats få en hel dag utan nåt inbokat. Varit så fruktansvärt stressad och orolig i kroppen de sista dagarna. Fått bytt en säkerhetstryckventil också på pannan så nu läckan är gone för den här gången. Men det svider i börsen. Också fått besked från dottern att jag missat en skylt om miljöparkering ett visst klockslag en viss datum, så parkeringsböterna jag fick i helgen var riktiga.. shit! Det tog tre timmar att läsa mailen, två policy och handlingsplaner uppdaterades. Gjort en blankett. En massa mail skickades och datorer beställdes. En ny domän ordnades till hemsidan och flytt till den skall ordnas. Ett antal telefonsamtal ringdes och några togs emot. En grupp högstadieelever varit på järnvägsspåret och ”lekt” för andra gången. Banverket skall komma ut och informera i klasserna.
Tog en paus mitt på dagen och körde till skogen och gick en runda. Satt i en glänta och mediterade. Jag kände mej lugn igen. Tillit! Tillit! Jobbade sen till halv 8. Blev rätt klar med det mest akuta.
Uppdat. F B. Msn tomt. Vad gör människor fega ? Jag hatar vara ledsen. Fuck you höst, Fuck you ensamhet!!






1 kommentar:

Agneta Cecilia sa...

Hej June!

har du varit på dejt hela dan eller...? har försökt ringa dig!

Kram