Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2009-05-22

The sound of your love, Anders Norman

Sitter med min kaffekopp i soffan. Kollar på nyhetsmorgon. Mår bra. Jag tittar ut på en morgon med lite soldis, den frodiga backen utanför där tackorna med sina lamm går och betar på sluttningen. Katten ligger med huvet i mitt knät. De senaste kvällarna har jag tillbringat i Malmö med vänner , barn och barnbarn. Känner att jag är bättre på att njuta av nuet, ta vara på stunderna och bevara ögonblicken i hjärtat. Känner ofta tacksamhet över allt som jag fått i livet. Det är medelålderns privilegium att ha slutat med att ständigt hasta vidare, att ständigt sakna det man inte har. Jag som haft så svårt med att ha tålamod känner att jag har lättare med det nu. Visst är det skönt att längta, visst upphör jag aldrig att lägga upp strategier och arbeta för att nå mina mål. Men det tar inte längre huvuddelen av min tid , utan nuet får i vissa stunder, under vissa dagar ta all min tid och mina tankar. Kanske handlar det om att ju äldre man är, ju oftare påminns man av att livet inte är oändligt, genom att sjukdom och död kommer nära inpå genom att det allt oftare drabbar människor i ens närhet i ens egen ålder. Varför lägga tid och energi på att reta sig på, att oroa sig för, att lägga tid på egentligen ganska meningslösa saker. Det enda som i slutändan betyder något är kärleken och vänskapen mellan människor och att kunna njuta av naturens vidunderliga skönhet. Anders Norman säger att han vill påminna om livets dyrbarhet och skönhet genom sijn sång "The sound of your love" Den är fri att ladda ner på hans hemsida , http://www.andersnorman.com/ Han uppmanar samtidigt att skänka pengar till cancerfonden.
Skall hämta en kopp kaffe och lyssna på låten en gång till i väntan på en vän som är på väg och lovat ta med sig nytt tändstift till min gräsklippare

1 kommentar:

Agneta Cecilia sa...

"Allt kan man ta ifrån människan
Utom en sak-den yttersta friheten
att välja förhållningssätt
till det som livet för med sig"

Viktor Frankl, ur "Livet måste ha en mening"

KRAM!

P.S. Vill du vandra med mig längs Äppelkusten nån dag nästa helg...