Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2009-05-10

Naturen bara exploderar






Jag har fått igång gräsklipparen för första gången i år. Det brukar vara problem, men jag hade backuphjälp i år som tur var. Men det gick bra och gräset blev fint. Tillbringat helgen med en vän. Härligt. Hon tyckte jag inte skulle klippa av de fina tusenskönorna som stod lite här och där i ena gräsmattan, vilket gjorde att hon hämtade en mindre sax och la sig på knä och klippte gräset runt blommorna för hand...det blev snyggt med nyklippt gräs och blommorna som stack upp ha ha. Gåttt längs stranden, läst och ätit god mat och snackat. Trädgården är full av blomprakt och nya knoppar kommer ständigt. Synintrycket när jag tittar ut förändras varje dag. Just nu fräscht grönt av det livgivande regnet som kom i veckan.
Jag har läst klart Marc Levengoods bok "Sucka mitt hjärta, men brist dock ej" Han gör mej glad med sin livsfilosofi och roliga ordvändningar. En av de människor jag skulle vilja träffa live och samtala med under ett lummigt träd.
Kompisen skulle efter att ha kollat lite i min bok om Feng Shui fixa lite i relationshörnan i lägenheten när hon kom hem. Ja man får inte låta något vara oprövat, tycker jag. Verkligheten hann ifatt mej igen vid 17 tiden när jag vaar tvungen att jobba några timmar med avtalet om vår skolas organisationsform som måste upp till kommunjuristen imorgon. Förberedde några lönesamtal. Avslutade med att lägga lite bilder från helgen på skydriver/msn och sen skriva på bloggen. Ahh fit för fight efter en helg som gett energi.




Inga kommentarer: